Re: Blokowanie adresu IP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 14 Aug 2009 - 21:56:44 MET DST

Dnia Fri, 14 Aug 2009 20:21:25 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Ale co miałoby robić to oprogramowanie? Blokować te pakiety? Co by to dało?
> Przecież jak pakiety przychodzą na zamknięty port to jest praktycznie to
> samo, jakby przychodziły na zablokowany przez firewall. Nie wiem więc co by
> to miało dać. W sumie różnica jest tylko taka, że firewall może dropować
> pakiety, przez co wysyłąjący będzie myślał, że Twój komputer nie istnieje
> lub jest wyłączony. Jak nie chcesz, żeby pakiety do Ciebie przychodziły to
> muszą być blokowane wcześniej: albo przez Twojego dostawcę Internetu albo
> kupisz sobie sprzętowy firewall.

Pytającemu chodzi pewnie o to, że ten "ktoś" za chwilę może płynnie
przejść do skanowania innych, otwartych usług, a można sądzić po jego
dotychczasowym zachowaniu, że nie czyni tego w zbożnych celach.
Zaimplementowanie funkcji "tamper" w odniesieniu do takich namolnych
adresów IP rozwiązało by ten problem. Niektóre 3rd party firewalle to
potrafią (np. http://www.consealfirewall.com/firewall/features.cfm).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/