Re: Blokowanie adresu IP

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 14 Aug 2009 - 20:21:25 MET DST

slawek kozlowski <slawekk@autobaza.pl> napisał(a):
> Witam
> Komputer z windowsem 2003 podlaczony do publicznego adresu, z antywirusem
> bez firewalla i oryginalnym firewallem uruchomionym. Czy istnieje jakies
> darmowe oprogramowanie mogace zablokowac adres IP z internetu. Ktos laczy
> sie cp 2 3 sekundy na porcie ssh. Nic sie wpradzie nie dzieje zlego bo
> nie mam uslugi ssh ale mnie to denerwuje :(
> slawekk

Ale co miałoby robić to oprogramowanie? Blokować te pakiety? Co by to dało?
Przecież jak pakiety przychodzą na zamknięty port to jest praktycznie to
samo, jakby przychodziły na zablokowany przez firewall. Nie wiem więc co by
to miało dać. W sumie różnica jest tylko taka, że firewall może dropować
pakiety, przez co wysyłąjący będzie myślał, że Twój komputer nie istnieje
lub jest wyłączony. Jak nie chcesz, żeby pakiety do Ciebie przychodziły to
muszą być blokowane wcześniej: albo przez Twojego dostawcę Internetu albo
kupisz sobie sprzętowy firewall.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/