Re: Microsoft - pytanie o licencjonowanie - CAL

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Thu 13 Aug 2009 - 11:32:53 MET DST

Użytkownik "Mario" <braian2ANTYSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:h60h2d$hqo$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Jako, że mam kłopot z jednoznacznym określeniem potrzebnych licencjiCAL
> firmy Microsoft zwracam się do Was z pytaniem - sądzę, że wielu z Was ma
> ten temat za sobą.
>
> Zamierzamy postawić na środowisku testowo/developerskim cluster w oparciu
> o MS win server 2008 EE, do tego kontroler domeny... łącznie 3 serwery. Na
> clustrze chodził będzie oracle i do niego w zasadzie zdalnie
> poprzez aplikację będą mieli dostęp klienci.
> W domenie AD, na serwerach pracowali będą jedynie administratorzy.
> [...]

3. DODATKOWE WYMAGANIA LICENCYJNE I/LUB PRAWA DO UŻYWANIA.
a. Licencje Dostępu Klienta Windows Server 2008.
i. Dla każdego użytkownika uzyskującego bezpośredni lub pośredni dostęp do
wystąpień oprogramowania serwera należy kupić odpowiednią licencję i
przypisać ją
do niego. Partycja sprzętowa lub system blade traktowane są jako osobne
urządzenia.
. Licencje dostępu klienta nie są wymagane dla użytkowników ani urządzeń
uzyskujących dostęp do wystąpień oprogramowania serwera wyłącznie przez
Internet bez uwierzytelniania ani innego indywidualnego identyfikowania
przez
oprogramowanie serwera lub za pomocą innych metod.
. Licencje Dostępu Klienta nie są wymagane dla żadnego z serwerów
licencjonowanych do uruchamiania wystąpień oprogramowania serwera.
. Licencje Dostępu Klienta nie są wymagane, jeżeli do wystąpień
oprogramowania
serwera uzyskuje dostęp maksymalnie dwóch użytkowników (lub dwa urządzenia)
w celu administrowania nimi.
. Należące do Państwa Licencje Dostępu Klienta umożliwiają dostęp do
starszych
wersji oprogramowania serwera (nie ma takiej możliwości w przypadku nowszych
wersji). W razie uzyskiwania dostępu do wystąpień we wcześniejszej wersji
mogą
Państwo także korzystać z Licencji Dostępu Klienta odpowiadających tej
wersji.