Windows 7 na staaarym komputerze

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Thu 06 Aug 2009 - 14:25:50 MET DST

W ramach testów spróbowałem zainstalować Win7 RC na takiej konfiguracji:

Pentium III 733 MHz
640 MB RAM
Radeon 9200
sieć Realtek
dźwięk SB Live! 5.1
dźwięk SB AWE64

Podłączyłem DVD, utworzyłem na dysku partycję 16 GB. System się zainstalował
bez problemów, jednak nie znalazł sterowników do grafiki i do dźwięku.
Okazuje się że do tej grafiki ostatnie sterowniki są pod XP, które dały się
zainstalować przez opcję "aktualizuj sterownik". Zadziałały, niestety, nie
działa teraz hibernacja i usypianie, a przy zamykaniu systemu jest
bluescreen. Trudno. Wyglądu Aero też oczywiście nie ma.

Karty dźwiękowej AWE64 (na złączu ISA) system w ogóle nie widzi, nawet jako
"nieznane urządzenie". Prawdopodobnie system w ogóle nie wspiera tej
magistrali. Nie walczyłem z tym, bo w komputerze jest...

...SB Live, do którego bez problemu ruszyły sterowniki z oryginalnej płyty
CD, przewidziane do Win98 i 2000. Ze znanych przyczyn "powinny" nie działać
w grach efekty EAX, ale nie sprawdzałem.

Kartę sieciową za to rozpoznało.

System nie muli, chodzi na poziomie XPka. Zajętość pamięci na poziomie 73%,
czyli jakieś 460 MB.

Oznacza to, że na trochę nowszym komputerze, zwłaszcza z kompatybilną kartą
graficzną, śmiało można będzie pracować.

--
Azarien