Dziwne zachowanie DNS w Crowley

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 05 Aug 2009 - 00:38:51 MET DST

Robię chałturkę i napotkałem następujący problem - jakiś całkowity chaos jak
dla mnie - jest sobie Active Directory i DNS na Windows - postawiony z cegłą na
enter. Domena ad.costam.waw.pl. Łącza Crowley. Serwer DNS Windows rozwiązuje
nazwy z sufiksem waw.pl - odpytam o onet.pl dostanę onet.pl.waw.pl. Odpytam o
ad.costam.waw.pl dostanę ad.costam.waw.pl.waw.pl - oczywiście z tego powodu
stacja nie znajdzie kontrolera domeny.

Jeżeli odpytam o onet.pl. to dostanę prawidłową nazwę. Rozwiązaniem
prowizorycznym jest dopisanie na każdej stacji i serwerze opcji dodającą sufiks
"." do zapytań DNS - z wiadomych względów rozwiązanie raczej kiepawe.

Serwer DNS (Windows) jest ustawiony do serwowania swojej domeny
(ad.costam.waw.pl) jako autorytatywny, resztę zapytań forwarduje wyżej. Przy
czym nie ma różnicy na jaki serwer DNS forwarduje wyżej te zapytania - efekt
jest ten sam.

Serwer DNS na Linuksie (bind9) nie wykazuje takiego zachowania - działa
poprawnie.

Nie wiem w ogóle o co chodzi - przypuszczam, że gdzieś po drodze przez Crowley
w związku z waw.pl jest coś namotane.

W necie napotkałem ślad identycznego zachowania, ale bez rozwiązania:
http://wss.pl/frmThread.aspx?gid=1&tid=61922&id=362910

O co tu może chodzić? Skończyły mi się pomysły poza jednym - postawić cały DNS
dla AD na Linuksie/bindzie (da się).