Re: Lotus Notes vs Exchange

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 02 Aug 2009 - 21:33:32 MET DST

** Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> Nie wiem, czy Notes zostało mocno zmodernizowane, ale pamię- tam jakąś
> starszą wersję działającą na Linuksie i mam *strasz- ne* doświadczenia z nią
> :)

Obecna wersja 8.5 jest *nieco* bardziej przyjazna użytkownikowi - wprowadzili
sporo usprawnień, ale ten program ma po prostu ogrom funkcji, których znaczenia
bez wiedzy z samego opisu funkcji się nie domyślisz. Np. odnaleźć w gąszczu
opcji funkcję ustawienia nieobecności czy zmiany hasła to jest paranoja. One
tam są, ale ciężko do nich trafić.

Według mnie powinni zrobić jakiś tryb ograniczony, w którym wyświetlane są
tylko bazowe funkcje.

Wersja 8 jest oparta o Eclipse i działa jako tako pod Linuksem (ma też
opcjonalnie pakiet biurowy oparty o OpenOffice - Lotus Symphony).

Do fajnych bajerów zaliczę wbudowany komunikator Sametime (akurat całkiem
fajowy jest - normalne gadanie, konferencje etc. - bardzo przyzwoicie działa),
syndykowanie wiadomości via RSS, możliwość publikowania apletów, które to
aplety to są po prostu zwykłe strony WWW - można w ten sposób prosto dodawać
funkcjonalności.

Ósemka dostępna jest też w wersji Basic - to jest to samo co poprzednie wersje
(natywne - to z czym miałeś do czynienia) tylko z nowymi ikonkami.

> Pomijając dziwaczność programu kli- enckiego (wszystko robi sam, aż po
> komunikację z modemem!), to sam system wydał mi się co najmniej przesadzony
> (a szczegól- nie przesadzona prywatność: admin nie może nawet skasować
> skrzynki pocztowej użytkownika inaczej niż kasując ręcznie odpowiedni plik z
> dysku).

Z tą prywatnością to nie jest przesada - tak właśnie powinno być. No jak to
admin kasuje korespondencję?