Re: Lotus Notes vs Exchange

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 17:32:32 MET DST

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message
news:89t2384ilb0o.dlg@kwinto.prv...
> Czy ktoś może mi podać sensowne argumenty za jednym bądź za drugim
> rozwiązaniem? Zastosowanie takie samo: poczta, praca grupowa, wspólna
> książka adresowa, dostęp do wspólnych plików wg uprawnień, listy zadań,
> kalendarze, dostęp do usług przez www. Niebagatelnym czynnikiem są też
> łączne koszty licencji, które w Lotusie znam, a w Exchange - nie. No i
> ewentualne komplikacje podczas instalacji i użytkowania na serwerze
> W2k3.

Jeśli masz AD i klientów 2000+, to raczej migruj do Exchange - jest prościej
i lepiej się integruje z środowiskiem (później łatwo dopinasz MOSS/WSS i/lub
OCS).
Licencjonowanie jest proste - licencja serwerowa (Std lub Ent) plus CALe
(Std lub Std+Ent) w zależności od potrzebnej funkcjonalności. W większości
małych i średnich środowisk użyjesz 1-3 licencji serwerowych (w skrajnym
wypadku 2x Std i 1x Ent na mailbox) i CALi Std (chyba że chcesz mieć Unified
Messaging, w co wątpię).

Pozdrawiam,