Re: jak usunąć przycisk WSTRZYMYWANIA z XP?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 27 Jul 2009 - 21:45:43 MET DST

W dniu 27.07.2009 20:10, Aleksandra S pisze:
> Aha, czyli nie da się usunąć tego idiotycznego przycisku? Ani w ogóle
> wyłączyć mechanizmu wstrzymania?

Dałoby się, wyłączając ACPI. Ale wtedy zepsuje się dużo,
*dużo* więcej, niż tylko usypianie.

> Ja nie chcę tego i mi to do niczego nie potrzebne, tak jak i
> hibernacja. Skądinąd wiadomo, że poleganie na hibernacji powoduje
> tylko kumulowanie się śmieci i błędów w systemie, naturalne zamknięcie
> systemu i potem uruchomienie od zera jest bardzo higienicznym
> zabiegiem :)

Wcale nie. Poprawnie napisany system operacyjny doskonale
potrafi działać całymi miesiącami, czego dowodem są dzia-
łające wszędzie wokół serwery. Konsumenckie wersje Windows
*też* potrafią tak działać; ja restartuję system tylko
przy aktualizacjach, normalnie hibernując go za każdym
razem, gdy kończę pracę. O wiele szybciej się kontynuuje
przerwaną pracę w takim przypadku.

> A na przykład takich, że chcę szybko wyłączyć komputer w pracy bo "się
> pali" a tu jakieś zabawy w ciuciubabkę... i jeszcze potem ktoś

A co stoi na przeszkodzie, by kliknąć właściwy przycisk
czy wybrać właściwą opcję? Panika?

> przychodzi i mi czyta moją korespondencję. Tak wiem, mozna włączyc
> opcję że wybudzenie z uśpienia wymaga hasła. Tylko po co jak nie mam

To *ustaw* opcję wymagania hasła nawet, jeśli nie zamierzasz
korzystać z usypiania.

> najmniejszego zamiaru NIGDY z tego "wstrzymania" korzystać!

No ale musisz się raczej pogodzić z obecnością tego mechaniz-
mu. Zamiast z nim walczyć, radzę jednak pomyśleć, jak go wy-
korzystać z pożytkiem.

|                 |  Politechnika Śląska                   |