Re: kopiarka w sieci

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 23:52:06 MET DST

** Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

> AD przyda się tylko pod warunkiem, że faktycznie używasz AD i chcesz
> ograniczać dostęp do urządzenia według kont użytkow- ników.

Przy czym mało która drukarka (ja takiej nie widziałem) obsługuje Active
Directory. Jak już potrafi to łączy się przez LDAP, a to jest podzbiór Active
Directory.

> Na co zwrócić uwagę? Na skaner sieciowy. Czasem jest zrobiony tak idiotycznie
> (np. przez serwer FTP), że nie da się go uży- wać w zasadzie.

A co FTP się nie da użyć? Wrzuć drukarki do separowanej sieci, gdzie nie ma nic
innego i niech walą przez FTP do odpowiednich katalogów/kont. Tutaj pozostaje
modulo fizycznego zabezpieczenia gniazdek (aby ktoś z laptopem nie mógł się
fizycznie wpiąć w sieć drukarek) ale to też da się.

Upierdliwie ale można.