Re: Newsgroup: pl.comp.os.ms-windows.winxp ?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 00:45:35 MET DST

news:2009072522160000@grush.one.pl...

> Tzn?
>
> Dysku nie widzi?

Ano właśnie. Albowiem mam tak, że to, co normalnie jest PM/SM/PS/SS, to
pierwsze cztery porty SATA. PATA, z którego korzystam, siedzi u mnie na
porcie piątym, przynajmniej BIOS tak melduje, gdy wszystkie porty
włączę... Nawet w Menedżerze Urządzeń PATA-owe master i slave, to 5 i 6
urządzenie dyskowe... (http://sp5sjt.webpark.pl/mu.png - miejsce
wskazane strzałką)
Jedna z dystrybucji meldowała mi coś w typie (nie pamiętam dokładnie)
"Abnormal IDE port state - is high", jakoś tak, nie pomnę treści. I
niczym... przekombinowałem się przez wszystkie możliwości włączenia
kontrolera IDE, portów SATA, przez wszystkie AHCI i nie-AHCI... Nic,
kompletnie nic to nie dało. Linux stawał okoniem i nie dał się
"instalnąć". Już nawet chciałem gdzieś z szafy na próbę odkurzyć jakiś
stary IDE-owy kontroler, ale nie mam nic na port PCI, a isowych ta płyta
nie ma... Dyski do próby mam, więc nie tu problem.