Re: Plug & Play w Windows

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 22 Jul 2009 - 14:44:03 MET DST

In news:h46vk1$1t2$1@inews.gazeta.pl,
*Netx* <gigabyte-cut-it-out@gazeta.pl> typed:
> Mam pytanie czy Plug&Play oznacza że nie będę musiał podawać sterowników
> systemowi? Chodzi mi o keyboard (instrument). Niektóre mają wyjście
> USB (odpowiadające midi) i przy niektórych pisze Plug & Play.
> Zastanawiam się czy jeśli urządzenie jest Plug & Play to czy jest szansa
> że pod Windows 7 samo się zainstaluje (bo producent nie przewidział
> sterów dla Windows 7).

Cyt:
Plug and Play standard urządzeń wprowadzony przez Microsoft i pierwszy raz
użyty w Windows 95, które z reguły same są rozpoznawane przez komputer po
uruchomieniu systemu i nie wymagają żmudnej procedury instalacyjnej.
Użytkownik nie musi zatem informować system o nowym urządzeniu - system sam
rozpozna urządzenie a zadaniem użytkownika jest jedynie dostarczenie
odpowiednich sterowników dołączanych do urządzenia. Niedługo później po
wprowadzeniu standardu Plug and Play przez Microsoft, podobna technologia
została wprowadzona w komputerach Macintosh. Przy udziale Microsoftu PnP
została zastąpiona przez "otwarty" standard Universal Plug and Play (UPnP),
który używa protokołów internetowych do podłączania i rozpoznawania
urządzeń.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plug_and_Play
http://students.mimuw.edu.pl/SO/Projekt03-04/temat3-g6/pnp.html