Re: XP pod W7

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 00:41:15 MET DST

** jureq <jureq@xusun.to.z.adresu.xop.pl> wrote:

> W Windows 7 XP ma działać jako maszyna wirtualna.

Tak do tej pory XP mógł działać i na Linuksie i na MacOS X i na Viście itd. za
pomocą jednego z wielu dostępnych rozwiązań do wirtualizacji. To jest żadna
nowość. To do czego się odnosisz to tzw. "XP Mode" czyli integracja powłoki
Windows 7 z wirtualną instancją Windows XP. Tzn. będziesz mógł mieć na pulpicie
hosta (Windows 7) skrót uruchamiający program w samodzielnym okienku, tyle, że
to okienko wykonuje się de facto w Virtual PC. No i inne integracje powłoki z
maszyną wirtualną (przekierowania folderów i podobne).

> Szukam i nie mogę nigdzie znaleźć w sieci jak będzie to wyglądać od strony
> licencyjnej?

A jak ma wyglądać? Będzie wymagało licencji na XP zapewne... chociaż nie
wiadomo bo MS nie zdradził detali licencyjnych i w zasadzie dopóki produkt nie
znajdzie się na półkach to są to spekulacje...

W każdym razie tutaj mowy o licencjonowaniu nie ma:
http://download.microsoft.com/download/7/5/A/75A2C993-BFCC-47D0-8B6C-7C8CE2BA9833/Windows%20XP%20Mode%20for%20Windows%207_brochure.pdf

> Jak jest to rozwiązane w W7 RC?

Jest - patrz mój poprzedni post.