Re: Zdalny pulpit, ale nie przez sieć

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 18 Jul 2009 - 00:09:34 MET DST

** Patryk Włos <patryk.wlos@invalid.peel> wrote:

> Normalne łącze + aplikacja tworząca wirtualny tunel sieciowy i przestawiająca
> tablicę routingu tak, aby cały ruch szedł przez ten tunel.

> Czyli jeśli próbuję stworzyć połączenie z komputera B do A nawet w ramach
> sieci lokalnej, to A puszcza pakiet powrotny na nieprawidłowy adres, a zatem
> nie dochodzi on do B i połączenie nie dochodzi do skutku.

> No ale mnie przy nim fizycznie nie ma.

No to pozostaje IP KVM. Ew. rozwiązania w rodzaju iLO z odpowiednią licencją -
nie wiem czy są takie na pecety, wydaje mi się, że mogą być bo to przecież
bardzo prosta karta graficzna, która przekazuje ramki po sieci w jakimś prostym
protokole. Karty klasy serwerowej to koszt ok. 800zł.

Inna opcja (ale to już jest naprawdę masakra) to z jednej strony podpiąć do
karty VGA konwerter na sygnał analogowy (PAL/telewizyjny - nie wiem jak to się
zwie), a na drugim kompie kartę telewizyjną - to będzie koszt ok. 100zł per
komputer biorąc najtańsze rzeczy.