Problem z przywracaniem systemu (i nie tylko)

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Fri 17 Jul 2009 - 21:56:47 MET DST

Witam!

Komputer z XP Home, z rana uruchomił się mojej latorośli nie tak jak
powinien. Główne problemy to: brak sieci (i połączeń sieciowych), nie
działa przywracanie systemu, nie działa "Pomoc i obsługa techniczna",
pasek zadań dostał "widok klasyczny" znany ze starszych windows i nie
można go zmienić. Być może są też inne niespodzianki, ale na razie
nie zauważyłem.

Nie ukrywam, ze największym problemem jest brak przywracania systemu
(komunikat typu: Przywracanie systemu nie może chronić tego komputera.
Włącz ponownie komputer i uruchom przywracanie jeszcze raz) bo
chciałem je wykorzystać. Przywracanie nie działa też w trybie
awaryjnym ani w awaryjnym z linią poleceń.

Zauważyłem, że nie działa wiele usług i to nie tyle, że są wyłączone,
ale nawet nie wymienione na liście usług (m.in. srservice). Próba
uruchomienia usług z linii poleceń kończy się komunikatem "Próbowano
uruchomić usługę, która nie jest skonfigurowana na tym systemie", a
idąc dalej "Sprawdź nazwę lub sprawdź informacje o konfiguracji
używając Usługi programu Menedżer serwerów" (cokolwiek to znaczy).

System jest uaktualniany na bieżąco (nawet podejrzewałem, że problemy
spowodowała ostatnia poprawka MS, która nomen omen zainstalowała się
wczoraj przed wyłączeniem komputera, ale to chyba nie to) oraz
chroniony (i sprawdzony) przez uaktualniany McAfee Internet Security,
więc raczej to chyba nie jakiś robal (choć nie wykluczam).

Wolałbym w miarę możliwości uniknąć działań typu "reinstalacja" lub
"uaktualnienie w miejscu" więc stąd ten przydługawy post. Może ktoś ma
jakieś konstruktywne sugestie, żeby uruchomić przynajmniej
przywracanie (wtedy reszta się rozwiąże :-)?

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog