Re: Problem z namierzeniem Hardware Interrupts

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 05 Jul 2009 - 07:36:46 MET DST

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości
news:h2odd3$mm9$1@node1.news.atman.pl...
> Na starszej płycie musiałem tasować trzema kartami by się w końcu
> uspokoiły dziwne zachowania, choć teoretycznie nie współdzieliły
> przerwań.

Nie mam chyba co opisywać, jak na jednym ze swoich komputerów, stary
Globalyst 730, z bardzo kapryśną (widzieliście płytę, która wymaga
długich SIMMów z parzystością i montowania kostek w określone gniazda?)
:) dwuprockową (Pentium-MMX) płytą Augusta-coś-tam...
Pod NT4, wręcz musiałem umiejętnie doprowadzić do określonego konfliktu
zasobów (BIOS niby coś dawał, ale nie należało polegać tylko na nim),
aby później ręcznie pozmieniać konkretne ustawienia już w systemie,
likwidując sprzeczności... Inaczej dźwięk nie grał, jak należy...
Poleganie na BIOSie kończyło się tym, że ustawiony tam DMA1 dla
urządzenia A i DMA3 dla B, okazywały się niekiedy DMA3 dla A i DMA1 dla
B, żeby to jeszcze... jak się zmian korygujących dokonało w złej
kolejności, to czasem znow przeskakiwało... :)
Ech, te nasze komputery, bez problemów z nimi życie było by nudne, a tak
jest co rozwiązać, co robić :)

Pozdrawiam w niedzielny poranek :)