Re: [Vista] Jak sprawdzić, co korzysta z danego portu?

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Thu 02 Jul 2009 - 23:29:21 MET DST

Heh, rozpętałem burzę ;) Ale dlaczego nikt mi nie wierzy? ;)

Po Waszych poradach z netstatem (za które bardzo dziękuję), odkryłem, że
port 80 zajął sobie Skype. Pierwsze kroki skierowałem więc do okna jego
ustawień i oto co znalazłem:

Narzędzia -> Opcje -> Zaawansowane -> Połączenie -> "Użyj portów 80 oraz
443 jako alternatywnych dla portów przychodzących"

Po "odptaszkowaniu" ostatniej opcji port 80 przestał być przez Skype
używany i dało się uruchomić Apache. To tyle w kwestii "do czego Skype
używa portu natywnego HTTP" - tak jak mówicie, pewnie chodzi o to że
porty te nie są blokowane i przez to bardziej "niezawodne" od
standardowych używanych przez Skype. Oczywiście pewnie istnieje
szkodliwe oprogramowanie które go wykorzystuje, ale na szczęście nie w
tym przypadku :)

--
Maciek