Re: Problem z namierzeniem Hardware Interrupts

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sat 27 Jun 2009 - 10:04:15 MET DST

W artykule <h21tr5$sb1$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Robbo napisał(a):

> Niestety zadnych dalszych informacji nie uzyskalem od czego te przerwania
> pochodzą ani jakiejkolwiek informacji ktory proces nimi zarzadzal. Po

I nie uzyskasz takich informacji chyba zadnym programem.
Program musialby przechwytywac wszystkie przerwania, instalowac
wlasny handler i dopiero mogly probowac cos tam zbierac czy analizowac.
Ale po pierwsze nie wiem czy jest to fizycznie realne, a po drugie
jesli program zawiesilby sie, to powiesilby caly system :)

> restarcie komputera problem ustał, jednakże wyczuwam że problem może
> powrócić. Pytanie zatem jakim inny programem monitorującym mogłbym namierzyć
> przyczynę nadmiernego obciążenia komputera przez "Hardware interrupts" ?

Przede wszystkim zainteresuj sie dyskiem. Duze obciazenie IRQ moze
wystapic w sytuacjach:
- dla dysku, nagrywarki wylaczylo sie DMA
- na dysku pojawily sie wieksze uszkodzenia (czesciej mechaniczne niz
logiczne) i dysk ciagle ponawia probe odczytania/zapisania uszkodzonego
sektora, a system zada juz odczytu kolejnych sektorow.

Jacek