Re: XP 32bit i plik wymiany na ramdysku - jakie ograniczenia?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 25 Jun 2009 - 19:03:03 MET DST

GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał(a):
> Witam.
> Po przeczytaniu poniższego wątku:
> http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586
> mam parę pytań co do tej metody.
> Załóżmy, że mamy system XP 32bit Pro SP3 PAE i zainstalowane 6 GB ramu.
> Czy pamięć dostępna dla systemu plus ramdysk może przekraczać 4GB? Tzn.
> czy jeśli dla systemu przeznaczymy 3GB, to ramdysk może mieć 3GB, czy
> już tylko 1GB?

To, że część pamęci będzie zajęta przez RAMdysk nie zmienia faktu, że jest
to nadal RAM i podlega ograniczeniom charakterystycznym dla systemów
32-bitowych. Być może wykorzysta trochę więcej dzięki PAE, ale to zależy od
konkretnego sprzętu.

> Czy zalecenie MS(*), aby minimalny rozmiar pliku stronicowania wynosił
> 1,5*(dostępna pamięć ram) ma uzasadnienie też dla dużej ilości ramu, czy
> było to tylko szacowane dla mniejszych ilości?
> (*) http://support.microsoft.com/kb/308417/
> Wiem, że najlepiej jest przesiąść się na 64bit, ale nie rozpatrujmy tego.

Jakie zalecenie? Nie widzę takiego. Tam jest tylko o domyślnym ustawieniu.
Generalnie ustawianie X*wielkość RAMu nie ma sensu bo wynika z niego, że im
się ma więcej RAMu tym trzeba ustawić większy swap a jest przecież dokładnie
odwrotnie.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/