Re: Problem z dzwiękiem.

Autor: Kowal <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Thu 18 Jun 2009 - 21:59:01 MET DST

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrnh3l573.3eq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> Wg specyfikacji producenta, to nie jest C-Media, tylko AC97.
> http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i45E%20R3.0
> A dlaczego w dziale download dają C-Media - nie wiem.

Ale C-media produkuje chipy pod interfejsy AC'97. Everest mi pokazuje że to
jest CMI9738. Jutro sprawdzę jeszcze co powie lspci.

> Sprawdź czy w BIOSie masz Onboard AC'97 Audio na Auto.

W BIOS ustawione było pierw na Enable a później na Auto. I tak i tak na tym
sterowniku nie działało. Tak na marginesie to czym się róźnią te ustawienia
?

> [...]
> 00:1b.0 Audio device [0403]: Intel Corporation 82801I (ICH9 Family) HD
> Audio Controller [8086:293e] (rev 02)
> Subsystem: Giga-byte Technology Device [1458:a002]
> Kernel driver in use: HDA Intel
> Kernel modules: snd-hda-intel
>
> Spisz te dane (najważniejsze z tego wszystkiego jest chyba vendorID oraz
> deviceID (czyli 8086:293e) - po tym numerku można jednoznacznie odszukać
> co to za karta dźwiękowa oraz jaki powinien być sterownik.
>
> PS: ewentualnie to samo można odczytać z menadżera urządzeń (właściwości
> karty dźwiękowej). Tylko tutaj czasami można pomylić kartę dźwiękową

Dzięki za zainteresowanie. Ale czy w przypadku zastosowania złego sterownika
system nie wywaliłby jakieś błędy przy uruchamianiu urządzenia ?.