Re: Skończyły się literki dysków - co dalej?

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Sun 14 Jun 2009 - 21:25:10 MET DST

Sempiterna wrote:

> Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w
> wiadomości news:h136rb$9nc$1@mx1.internetia.pl...

> A bardzo możliwe, choć mi pecet koło głowy fruwa... Ale możliwe, że mylę
> się.

> (...)
>
> To malutko, tylko 80 MB/h choć i tak nieco ponaddwukrotnie szybciej, niż
> standardowy port szeregowy...
> Muszę w necie poszperać, czy dokładnie o tym samym mowimy, żeby nie
> okazało się, iż przeinaczam coś, co już jest i nie ulegało zmianom...

Mozliwe ze sie myle, ze wchodzilo wiecej, nie pamietam juz dokladnie
parametrow. Z drugiej strony to byly czasy, kiedy jak kupilem dysk 1.6
GB to 70% lezalo odlogiem, pomimo ze niektore rzeczy mialem w 3 kopiach
ponagrywane. System Amiski, to sie na 880kB dyskietki miescil, a na
100MB to full softu bylo. W kazdym razie wraz z nadejsciem ery cd-r
patent zniknal, co oznacza ze jakis rewelacyjny nie byl.
O widzisz, z ciekawosci pogrzebalem po necie i tu:
http://www.hugolyppens.com/VBS.html
pisza cos takiego:
"Speed and Capacity
There are special backup modes for Amigas with an 68020 or higher CPU
(A1200, A2500, A3000, A4000). The first one gives a speed improvement of
a factor 2 compared to V1.5, without data compression. The typical
thoughput in this case is 85MB per hour, for a total of 340MB per 4-hour
video tape! The 68020-compressed mode adds data compression to this, and
is up to 3 times as fast as V1.5 (depending on the compression ratio
achieved). With 130MB per hour, 520MB will fit on a 4-hour tape! On an
68000 Amiga, the throughput is about 40MB per hour."
Co by sie +/- zgadzalo, bo mialem A1200 z prockiem 68020, a do kompresji
to do dzisiaj jakies aua mam (jak sie spapra nieskompresowane, to czesc
sie jeszcze da uratowac, jak sie spsuje archiwum, to juz cale trafia)

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl