Re: udostępnianie portu Com

Autor: PP <piotrpitucha_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 12 Jun 2009 - 18:50:42 MET DST

> Rozwiązanie zapewne się znajdzie, ale jest to zupełnie
> sprzeczne z ustawą o rachunkowości itd.
> Nie wolno drukować fiskalnie z kompa, do którego
> nie jest ona przyłączona.
> Proszę o rozważenie opłacalności typu skórka
> za wyprawkę.
Tu bym nie był aż tak rygorystyczny, co to znaczy komputer przyłączony do
drukarki fiskalnej? po COM, po LPT, a może Ethernetem ?, dwie drukarki
fiskalne z dwu komputerów działających na jednej bazie to byłby dopiero
problem.

>Wracając do sedna sprawy, to ja bym poszukał konwertera RS-232 /
>Ethernet i puścił ją w sieci. W razie problemów zapytał dostawcę
>oprogramowania jak poprawnie skonfigurować sieciową drukarkę >fiskalną.
Niestety drukarki w tym programie się nie konfiguruje, program wyrzuca dane
bezpośrednio do COM1 i jedyna szansa to jego fizyczne udostępnienie.
JoteR, właśnie trafiłem na program który polecasz ale nie znalazłem słowa na
temat jak to działa, wygląda zachęcająco, nawet go zainstalowałem, mam
jakieś stare drukarki z portem szeregowym, spróbuję na nich poćwiczyć.
Piotr