Re: swap na dysku logicznym

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 15:03:31 MET DST

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message
news:h05pn2$81q$1@inews.gazeta.pl...
> w2k pro;
> ja ograniczylem sie do przeniesienia _temporary_internet_files_ na te sama
> logiczna, na ktora przenioslem swap.
> Z katalogami typu temp,tmp to moze roznie bywac w czasie dzialania
> systemu... Jakos tak kiedys/gdzies czytalem.

wez sobie zaraz za partycja systemowa zrob 2-3GB partycje na ustawiony
na stale 1-2GB swap oraz katalogi temp, zarowno systemowe i przegladarek,
(oczywiscie jezeli 1gb swapu ci wystarcza
http://forums.techguy.org/attachments/142135d1228430586/winxp-2k_pagefile.txt )

zapusc ntregopt & pagedfrg i to wszystko

co do zmiany zmiennych temp i tmp podczas dzialania systemu - robie to
zawsze
jako jedna z pierwszych rzeczy po reinstalce, bo wole miec tempa pod reka
(czasem trzeba sprwadzic co instalator wypakowuje, czasem na szybko
skasowac)
i nigdy nie mialem z tym problemow, cache przegladarek wylaczam tez na samym
poczatku - smieci na dysku mi nie trzeba a roznicy predkosci dzialania nie
widze

staly rozmiar swapa ma ta zasadnicza zalete ze plik nie ulega fragmentacji,
pozatym jezeli windowsowi braknie to cie o tym poinformuje

jezeli to kilkaset mb miejsca nie jest super problemem to jakos nie widze
korzysci z dynamicznych zmian rozmiaru swapa

sam mam 8GB ramu (z czego czesc jako ramdisk na tempa) i swap rzedu 300MB na
viscie x64, wszelkie opowiesci typu swap = ram *1,5 to mialy jakis sens 15
(i wiecej) lat temu, dzisiaj w 99% przypadkow wystarczaja sladowe ilosci
swapa (chyba ze komputer jest zupelnie nie dostosowany do tego co sie chce
na nim robic - obrobka wielkich grafik rastowych na maszynie ze 128MB ramu
itd)

faktyczne uzywanie przez system swapa w ilosciach wiekszych niz 1GB w
zwyklym enduserowym PC z windowsem sprawi ze system bedzie nie do uzytku -
mam na
mysli sytuacje w ktorej windows faktycznie te 1-kilka gb non stop mieli