Re: swap na dysku logicznym

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 14:18:33 MET DST

Wojciech Smagowicz [ZIWK] in news:h04toa$9f6$1@inews.gazeta.pl
> Nie ma żadnych podstaw aby się coś działo.
> A co z katalogami i plikami tymczasowymi - też je można "na szybko"
> opróżnić

w2k pro;
ja ograniczylem sie do przeniesienia _temporary_internet_files_ na te sama
logiczna, na ktora przenioslem swap.
Z katalogami typu temp,tmp to moze roznie bywac w czasie dzialania
systemu... Jakos tak kiedys/gdzies czytalem.
Ale nie ukrywam - chetnie bym przeniosl jeden temp, ktory czesto jest bardzo
zapelniony - ten z katalogu _ustawienia_lokalne_ - jakos nie moge pokojarzyc
gdzie ma podana bezpiecznie lokalizacje mozliwa do zmiany... (to jest
pytanie do grupy :)

> Zależnie od wydajności dysku w tym regionie. Niektóre dyski są
> zdecydowanie wydajniejsze w początkowej części, a dalej ich wydajność
> spada.

az tak grzebac nie bede - pierwszy krok do posypania sie calosci :)

> Dodatkowo - ustaw swap-a na stałą wielkość i zdefragmentuj dysk - tak,
> aby był pojedynczym ciągłym plikiem.

roznie o tym mowia, o sensie takiego zabiegu.
Jest dla mnie ciagle mało jasne - staly swap, czy jednak jak radza
spokojni fachowcy: pozwolic systemowi na wlasna gospodarke (ew. tylko
rozsadnie wyznaczyc
wlasciwa wartosc dla minimum swapa...

A tak nawiasem:
na partycji systemowej w zasadzie zawsze mialem swap w okolicach 490 mega
jako wielkosc poczatkowa [sam system sobie wyznaczyl,a 960 jako max] i nie
powiekszal sie.
Po przeniesieniu na partycje logiczna - tez bylo ok. 490,ale nagle "jep", i
jak zaczelo mielic dyskiem, swap zajal okolo 900 mega i to bez powodu typu
jakas wymagajaca aplikacja, wrecz przeciwnie, zero pracy mojej.
A dzisiaj rano, bez restartu, ciagle trzyma te wielkosc 900 mega z
kawalkiem.
Teraz, po restarcie - znow 0o 491 mega.

Do czego zmierzam:
jak dotad nie za bardzo widzialem powod bym wyznaczyl staly wielkosciowo
plik swap w wielkosci okolo 1 giga z kawalkiem najlepiej, tak na wszelki
wypadek, bo do tej pory naprawde niewiele wiecej ponad swoj min. rozmiar 490
mega zajmowal, a okazuje sie z praktyki wczorajszej, ze wlasnie tak duzy
swap powinienem ustalic,czyli ponad 1 giga.