Re: zwiekszyc partycje podstawowa kosztem logicznej

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 11:32:21 MET DST

Dnia 26.5.2009, 1634Racine napisał(a):

> sa partycje na dysku:
> - podstawowa c:
> - pozostala czesc dysku to partycja rozszerzona, zlozona z dwoch logicznych
> d:, e:

Czyli?
[-----C-----]{(-----D-----)(-----E-----)}
Przy założeniu: [podstawowa], {rozszerzona}, (logiczna), * wolne miejsce
Jeśli tak jak powyżej to...

> Pytanie:
> jak poszerzyc podstawowa kosztem rozszerzonej, a dokladnie - kosztem
> logicznej d: ?

Dowolnym softem, który to potrafi zmniejszasz początek (od lewej)
logicznej 'D'

[-----C-----]{****(---D---)(-----E-----)}

Następnie zmniejszasz od lewej/początku rozszerzoną

[-----C-----]****{(---D---)(-----E-----)}

Na koniec powiększasz podstawową C na powstałą lukę

[-------C-------]{(---D---)(-----E-----)}

> (np. partition managerem moge sobie zabierac i dawac powierzchnie dysku
> miedzy partycjami logicznymi bez problemu, ale zwiekszenie podstawowej
> kosztem logicznej w prosty sposob nie jest wykonalne.

???
J.w. Wielokrotnie to robiłem na różnych komputerach upychając w to miejsce
Linuxa.

> To pewnie podstawowa wiedza, ze partycji podstawowej nie da sie powiekszyc
> kosztem logicznej - wobec tego jak to cale zadanie wykonac?)

Zasada jest taka, że najpierw musisz zwolnić miejsce, by móc później je
wykorzystać do innych celów.

BTW. Przy takiej ilości partycji i jeśli nie planujesz ich więcej,
wszystkie zrobiłbym podstawowe - tak wiem, teraz to "po ptakach". ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/