Re: zwiekszyc partycje podstawowa kosztem logicznej

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Thu 04 Jun 2009 - 01:44:12 MET DST

Michal Kawecki in news:1097d454e372a$.dlg@kwinto.prv
[....................]
> Przy pracy z partycjami należy je liczyć w kolejności fizycznego
> ułożenia na dysku, czyli w kolejności narastania sektorów dyskowych.
> Literki nadawane im przez system operacyjny nie mają z tą kolejnością
> nic wspólnego.

licze narastaniem liczby poczatkowej i koncowej cylindrow dla partycji -
ukladaja sie (jak i sektory) rosnaco i alfabet akurat tez tak sie
ulozyl/przyporzadkowal: c -d -e (podstawowa/systemowa, dwa logiczne w
rozszerzonej)

> Masz zmniejszyć *ostatni* dysk logiczny,

mam wiec zmniejszyc e, bo e jest ostatni?
a co niby mam zrobic jesli wg. wolnej pojemnosci moge pozwolic sobie tylko
na zmniejszenie d, bowiem tylko przy d mam z czego zmniejszac?

To moze tak:

1.
zmniejszyc nie _ostatnia_ e, ale jednak sasiednia d -> powstaje nowa trzecia
logiczna "bezformatowa" i mam uklad sasiadujacych:
[c] - [d mniejsza] - [n nowa, "bezformatowa",logiczna] - [e]

2.
[e] powiekszyc o [n nową] -> to sie udaje, ale z tego, co widze wirtualnie
w PManagerze, to powstaje uklad dwoch odrebnych partycji logicznych:
[d mniejsza] - [ e nowa wieksza]

czyli z ukladu wyjsciowego:
  [c podstaw.] [d log.] [e log.]
mam uklad:
  [c podstaw.] [d log. mniejsza] [e log. wieksza]

I co dalej? Mam to powiekszone wolne miejsce na koncu trzeciej logicznej,
ostatniej [e], o ktore Ci chodzilo:

> przez co powstanie puste
> miejsce na końcu partycji rozszerzonej,

jest na koncu logicznej [e], czyli na koncu rozszerzonej.

> co następnie pozwoli na jej
> zmniejszenie i przesunięcie w stronę końca dysku.

jak teraz juz obie partycje, d: i e:, przesunac jako jedna, rozszerzona, na
koniec dysku? tzn. jak ja "chwycic" jako jedna w PManagerze?

A gdy juz to sie wykona, to wolna przestrzen _przed_ rozszerzona powstanie
jako CO? jaka partycja? w ogole partycja? co z tym wolnym miejscem zrobic,
by podstawowa dala sie dokleic do niego?

> jeśli już koniecznie musisz to wykonać spod działającego systemu, to
> ściągnij sobie darmowy Paragon Partition Manager 9.0 Express.

w innym watku pisze Ci o tym, ze mam wlasnie PManagera - pelnego, z 2004
roku z jakiejs gazety.
OK, sciagne 9.0 ekspres.