Re: swap na dysku logicznym

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 16:33:59 MET DST

Grzegorz Niemirowski in news:h05qa6$161m$1@opal.icpnet.pl
[.................]
> [........................]
> A więc ilość potrzebnego swapa zależy zarówno od tego ilo ramu posiadamy
> jak od tego ile go potrzebujemy.

to przytocze sam siebie z innego posta, afere wczorajsza w moim pc:

"...na partycji systemowej w zasadzie zawsze mialem swap w okolicach 490
mega
jako wielkosc poczatkowa [sam system sobie wyznaczyl,a 960 jako max] i nie
powiekszal sie. Po przeniesieniu na partycje logiczna tez bylo ok. 490,ale
nagle "jep", i
jak zaczelo mielic dyskiem... Swap z metra zajal okolo 900 mega. I to bez
powodu typu
jakas wymagajaca aplikacja, wrecz przeciwnie, zero pracy mojej.
A dzisiaj rano, bez restartu, ciagle trzyma te wielkosc 900 mega z
kawalkiem.
Teraz, po restarcie - znow ok. 490 mega.

Do czego zmierzam:
jak dotad nie za bardzo widzialem powod, bym wyznaczyl staly wielkosciowo
plik swap w wielkosci okolo 1 giga, bo do tej pory swap naprawde niewiele
wiecej ponad swoj min. rozmiar = 490 mega zajmowal, a okazuje sie z praktyki
wczorajszej, ze wlasnie tak duzy
swap powinienem ustalic,czyli ponad 1 giga."

Wniosek pytający:
i jak tu ustalic srednie zapotrzebowanie na brakujaca ponad RAM pamiec
(wirtualna), jak tylko incydentalnie (ale jednak) zawrzeszczalo o zakres
swap do prawie 1 giga?
ustalic swap staly = 1 giga??

[system w2k pro, RAM=320 mega. Niewiele, ale jedzie w miare, w miare :)
Niedlugo powieksze do 500 z kawalkiem. Wystarczy? Wystarczy...