Re: Naklejka COA - gdzie ja umiescic? :)

Autor: kamil <kamil_at_spamwon.com>
Data: Fri 29 May 2009 - 11:10:46 MET DST

"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote in message
news:40ht155duoesgn1r9j4hdrv7kh0dcsfpf6@4ax.com...

> Do sprzętu, czyli do czego? Do płyty głównej, do karty graficznej czy
> może do obudowy? Ja naklejkę mam naklejoną na starej obudowie, obudowa
> gdzieś się kurzy w piwnicy. Czy mam nielegalnego Windowsa?
> Na laptopie małzonki naklejka wcale nie jest naklejona, zresztą
> naklejona na spodzie obudowy i tak często ulega szybkiej destrukcji.
> Czy tam też Windows jest nielegalny?

OEM jest przypisana do BIOSu, mozesz wymieniac wszystko inne bez ograniczen,
ale plyta glowna powinna pochodzic od tego samego producenta (czyli do HP
tylko od HP) i byc kompatybilna.

Z doswiadczenia z setkami takich sprzetow moge ci napisac, ze 95% nie ma
problemu z instalacja z plyty pochodzacej od innego komputera. Jesli 5-letni
Dell byl wowczas sprzedawany z XP SP1, mozesz spokojnie reinstalowac system
z plyty XP SP3 od nowego Della i wszystko bedzie dzialalo. Niestety
instalujac w ten sposob na wirtualnej maszynie (VMWare w moim przypadku), na
Dellu z dostarczonej razem z nim plyty OEM, jest spora szansa ze system
bedzie wolac o aktywacje. Pewnie wystarczy telefon do MS z wyjasnieniem
sprawy, ale tego nie probowalem bo i nie mialem takiej potrzeby.

Google przyjacielem twoim!

Pozdrawiam
Kamil