Re: Win7 na VHD a XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 May 2009 - 20:52:11 MET DST

Dnia Mon, 25 May 2009 08:24:08 +0000 (UTC), poli napisał(a):

> Wielkie podziękowania dla Was. Już jest OK.

No i bardzo dobrze. A najważniejsze, że zrobiłeś to SAM.

> [...]
> Po pierwszej zabawie z VistaBootPro pojawił się w menu nowy wpis RamDysk (ale
> nie mam pojęcia jak to zrobiłem)i dzięki niemu nie musiałem startować XP z
> płytki aby poklikać w konsoli, bo okno komend jak i opcje odzyskiwania są
> wtedy dostępne(fajne to bo nie trzeba odpalać instalki). Niestety polecenie
> bootcfg w NOWYM windowsie nie działa ale bcdedit tak, tyle, że nie chce wtedy
> zapisywać zmian w boot.ini.
> Ale "mniejsza o większość" wszystko gra i jeszcze raz dzięki.
> Życzę wszyskim konstruktywnej zabawy z "7", bo duużo nas jeszcze czeka nauki.

Windows 7 - podobnie jak i Vista zresztą - nie korzysta już z plików
ntldr, ntdetct.com i Boot.ini, tylko z pliku bootmgr oraz z zawartości
folderu Boot. No i ma własne menu boot. Dlatego właśnie miałeś podwójne
menu startowe. Najpierw startował bootmanager W7, a następnie - po
wybraniu XP - ładowany był XP-kowy ntloader. A ta pozycja nazwana
RamDysk (możesz ją przemianować w Boot.ini) uruchamiała pewnie zwykłą
Konsolę Odzyskiwania XP, tyle że zainstalowaną na dysku twardym. Da się
to zrobić poleceniem winnt32 /cmdcons.

P.S. Sprawdź dysk. Polecam program Victoria for Windows, MHDD, albo
HDDScan.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/