Re: [Win7] Tylko pozornie można zmienic rozdzielczość na mniejszą!

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 21 May 2009 - 01:54:27 MET DST

Dnia 19.5.2009, Latet napisał(a):

> Sprawa się wyjaśniła, gdy spojrzałem na informacje pokazywane przez OSD samego
> monitora - otóż niezależnie czy pod Win7 ustawię rozdzielczość 800x600,
> 1024x748, 1152x864 czy 1600x1200 - to karta graficzna i tak cały czas "nadaje"
> obraz w 1600x1200, a obszar pulpitu w zadanej przeze mnie rozdzielczości (np.
> 800x600) jest tylko jakby rzutowany (miękko powiększany, z antyaliasingiem) na
> 1600x1200!

U mnie co prawda na LCD i ATI, ale problem ten nie występuje, tj.
rozdzielczość jest faktycznie zmieniana na taką jaką wybiorę (potwierdza
to informacja w OSD monitora).

> Tak czy inaczej - może ktoś wie, jak to obejść? Jak wymusić fizyczną, prawdziwą
> zmianę rozdzielczości na mniejszą, albo jak wmówić systemowi, że rozdzielczość
> rekomendowana (której on się sztywno potem trzyma) dla mojego CRT to taka jak
> jak chcę, a nie taka jak on myśli że ma być?
>
> Strasznie to dla mnie ważne, bo bez ustawienia fizycznej rozdzielczości na
> 1152x864 nie usyskam pełnej ostrości obrazu.
>
> P.S.
> RC 7100, Gforce 8600GT, sterowniki graficzne - od nVidii, ale pobrane poprzez
> Windows Update (na dwóch wersjach objawy te same).

Sprawdź czy coś zmieni zainstalowanie sterownika monitora - jak nie
znajdziesz sterownika do swojego modelu wybierz jakiś o podobnych
parametrach (niekoniecznie tego samego producenta).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/