Re: Windows 7

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 17 May 2009 - 03:00:56 MET DST

Użytkownik "Andy" <puci@puciu.de> napisał w wiadomości
news:gunahn$7vv$1@news01.versatel.de...

> Osobiscie jestem przeciwnikiem Visty, ale musze przyznac, ze bylem
> zaskoczony intalacja 7-ki. Trwalo to 15 minut, sam znalazl wszelkie
> Drivery i po prostu dziala. Az dziw bierze.

Ano, system jest fajny. U mnie jednak było parę zonków, ktore
zdecydowaly o nie korzystaniu z niego dalej, przynajmniej przy obecnym
"zestawie pytań", czytaj - sprzęcie w komputerze i peryferiach.
1. Karę Wi-Fi (LinkSys WMP11 zobaczył, ale jako jakiś dziwny kontroler
sieciowy i jej nie wysterował. Wepchnięcie na siłę sterowników chodacych
pod XP spowodowało posypanie sie kilku BSoD-ów, o treści innej za każdym
razem, oraz totalnym zwołowaceniem systemu - chodził wolniej, niż Win98
przy 16 MB RAM na procku 100 MHz... (A mam PD925, czyli dwurdzeniowy,
2GB RAM...), po odjęciu sterów natychmiast ożył, bez restartu.
2. Błagany, proszony, grożony, zaklinany, oszukiwany, kłamany,
wymuszany, gwałcony, dymany, łechtany, etc., nie chciał za jasną cholerę
wysterować monitora w rozdziałce większej, niż 1600x1200, ani głównego,
ani dodatkowego, a nawet wymuszał mniejsze rozdzielczości. Do dupy...
nawet w Ubuntu mi sie udało po kilku godzinach mordowania się, macania
netu w dziwnych miejscach... ustawić na obu monitorach rozdzielczości
takie, jak chciałem. (i na obu niezależnie chodził Compiz z mobilną
kostką multidesktop, nawet po 31 ekranów na każdej)

Rzeczywiście, instaluje sie szybko, dużo szybciej, niż XP... Ktoś pisał,
że przy instalacji musi czekać po kilka minut w trakcie, w tym czasie
nic się nei dzieje. Odkryłem przyczynę zjawiska - należy poprawnie
podłączyć... stację dysków, czyli flopa. U mnie przy manipulacji dyskami
zsunął sie nieco ze złącza kabelek transmisyjny... Poprawiłem i poszło.
Nie sprawdzałem, jak będzie chodzić, gdy flopa wyłączy sie w BIOSie.
Dotyczy również Windows Server 2008.

Summa: Pohulałbym na nim, gdyby 1 były stery dla Wi-Fi mojej karty, 2.
system nie robił jajec z rozdzielczością ekranu. (i po co godzine
marnować na wypalanie LightScribe?(3 płytki, 1. W2k8, 2. W7-32, 3.
W7-64)) :) (szablony NCD zapisane, na życzenie mogę udostępnić)
Latające okienka przydały by mi sie, ale nie są konieczne - system mam
po to przede wszystkim, aby swoje zadanie wykonał dobrze. To, czy wykona
je ładnie, to sprawa jakkolwiek pożądana, ale drugorzędna.
Brakiem wbudowanego mailera niezbyt się przejmuję - jest cała masa
alternatyw dla OE.