Re: Szukanie katalogów z dużą liczbą plików

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 08 May 2009 - 18:05:58 MET DST

Marcin <marcin.news@gazeta.pl> napisał(a):
> Na dowolnym poziomie, mogą być w nich podkatalogi, ale chciałbym znaleźć
> foldery, który zawierają powyżej np. 5000 plików. Chyba pobawię się
> poleceniami uniksowymi z gnuwin32, bo ręczne przeszukiwanie tego to cały
> dzień roboty, a poleceniami z windows nie wiem jak.
> M.

Rozwiązanie w PowerShellu. Liczy dla każdego katalogu ilość znajdujących się
w nim plików, ignoruje pliki z podkatalogów. Pliki z podkatalogów przypadają
"na konto" tegoż podkatalogu, nie katalogu nadrzędnego. Wynik jest sortowany
malejąco. Całość w jednej linijce:
ls . -force -recurse | Where-Object {$_.PSisContainer -eq $true} |
ForEach-Object { Write-Progress 'Examining Folder' ($_.FullName); $_ } |
ForEach-Object {$result = '' | Select-Object Path, Count; $result.Path =
$_.FullName; $result.Count = @($_ | ls -force -ea SilentlyContinue | where
{$_.PSisContainer -eq $false}).length; $result} | sort Count -descending

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/