Re: Windows 7 RC - kilka pytan

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Fri 08 May 2009 - 07:16:47 MET DST

> Może dlatego, że Operą ściągałam. Natomiast ze strony w IE ściągnęło mi
> się jako .htm.
> Oczywiście zmieniłam potem to rozszerzenie na rar.

Z jakiej strony ściągałeś ten obraz?

Przy okazji.
Microsoft aby odciążyć swoje łącza współpracuje od kilku lat z firmą
Akamai,
która to udostępnia swoje serwery rozsiane po całym świecie.
Gdy ktoś ma subskrypcje Technetu, MSDNu
i próbuje ze strony microsoftu pobrać obraz ISO z instalką jakiegoś programu
to tak naprawdę korzysta z infrastruktury firmy Akamai.
Firma Akamai przygotował w tym celu specjalnego program
nadzorujący pobieranie, wznawiający połączenia,
oraz korzystający jednocześnie z więcej niż jednego serwera,
wszystko aby zwiększyć transfer i zapobiec potrzebie pobierania obrazu od
zera.
Manager ten dostępny jest dostepny jest w dwoch wersjach
jako ActiveX działający w IE oraz jako aplet Javy.
Ze względu na popularność Windows 7
to właśnie rozwiązanie zostało wykorzystane przy dystrybucji wersji Beta
oraz RC
Po wygenerowaniu klucza, klikamy wiec na przycisk pobierania
i uruchamiamy ActiveX-a nadzorującego dalszy proces.

--
Pozdrawiam