Re: Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Tue 05 May 2009 - 20:31:42 MET DST

Dnia 04-05-2009, ktoś znany jako 'Michal Kawecki' w wiadomości
<news:z9z5vlhpenwy$.dlg@kwinto.prv> napisał:

> Poszukaj programiku Remora USB Disk Guard albo Rohos Mini Drive. Krótkie
> opisy znajdziesz tutaj:
> http://www.pendriveapps.com/remora-usb-disk-guard/

Sprawdziłem dzisiaj te programy na szybko.
Tak na gorąco: Remora - niezły, ładny, prosty i intuicyjny (choć
niezbyt szybki). Spełnia swoje zadanie - a po odszyfrowaniu całego
folderu można go synchronizować jak każdy inny. Jak _dla mnie_ ma
tylko jeden mankament - szyfruje pliki/foldery, ale nie szyfruje nazw
plików. Wiem, że to feature a nie bug :-) ale nieszyfrowana nazwa
sugeruje zwykle potencjalną zawartość pliku (co może wzbudzić
niezdrową ciekawość).
Rohos - duży punkt za filozofię - tj. pliki w szyfrowanym "kontenerze"
(przyzwyczajenie to jednak druga natura:-). Niestety reszta to IMHO
porażka. Rohos Disk Browser, który jest konieczny do zarządzania
plikami w kontenerze, jest toporny, niewygodny, niedopracowany i
nieintuicyjny. Problemem są w nim podstawowe operacje na plikach -
przenoszenie i kopiowanie, a o sychronizowaniu mowy nie ma.

W każdym razie dzięki za zainteresowanie i wskazówki! "Pobawię" się
jeszcze tym softem i postaram się coś wybrać.

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog