Re: Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 05 May 2009 - 11:07:46 MET DST

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
news:gtom9v$h3f$1@news.onet.pl...

> Nie żartuj. Stary ZIP, którego hasła łamie się w kilkanaście minut?

1. Nawet takie dlugie kilkudziesięcioznakowe?
http://sp5sjt.webpark.pl/aes256.zip
Powodzenia... Krata piwa za złamanie hasla. W nazwie pliku masz
szyfrowanie, hasło ma 50 znaków, to tak dla ułatwienia. Łatwe do
złamania?? Toć to stary plik ZIP, co się łamie w kilkanaście minut...
Bo ja znalazłem to:
http://allegro.pl/phorum/read.php?f=268&i=353468&t=353452

2. Uwaga nr 3 kolegi zainteresowanego, dla ułatwienia przekleję:

> 3. Siła szyfrowania w zasadzie nie istotna - ważne żeby było
> jakiekolwiek nie nazbyt trywialne (jak napisałem te dane nie wymagają
> aż algorytmu zaaprobowanego przez CIA)

Czyli dla zwykłego przenoszenia powinno wystarczyć.

Acha, jak go zaszyfrowałem? Wszystko jest wbudowane w Total Commander,
nie korzystałem z programów zewnętrznych, ani ZIPownicy z XP...
dwa razy wpisywałem hasło, bo mi się palec przy pierwszej powtórce
omsknął i się nie zgadzało... Sprawdzałem, rozszyfrowuje się.
Rozwiązaniem będzie treść hasła i zawartość pliku.