Re: Sk±d numerek do XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Apr 2009 - 20:36:01 MET DST

Dnia Fri, 24 Apr 2009 13:44:41 +0200, Skrypëk napisał(a):

> Oficjalna wykładnia z infolinii brzmi: pożycz płytkę i przepisz klucz z
> naklejki z innego komputera, w razie niepowodzenia aktywacji dzwoń.

Faktycznie, masz rację. Dla pełnej jasności wklejam tekst z FAQ. Link:
http://download.microsoft.com/download/5/f/4/5f4c83d3-833e-4f11-8cbd-699b0c164182/royaltyoemreferencesheet.pdf
(ino po polsku)

Czym jest prawo do korzystania ze starszej wersji produktu (downgrade)?

Prawa do korzystania ze starszej wersji produktu jest uwzględnione w
umowie licencyjnej użytkownika końcowego. Chodzi o możliwość zakupienia
przez klientów najnowszej wersji oprogramowania Microsoft, ale dalsze
użytkowanie wersji starszej, póki nie będą gotowi do jej uaktualnienia.

Dlaczego i kiedy użytkownicy korzystają z prawa do korzystania ze
starszej wersji produktu?

Załóżmy, że klient kupuje nowy komputer, który musi działać w tym samym
systemie operacyjnym, co pozostałych 10 komputerów używanych w firmie –
Windows XP Professional. Możliwa jest preinstalacja Windows Vista
Business na nowym komputerze i zaproponowanie klientowi dodatkowej
usługi zainstalowania Windows XP Professional. Nośnik ze starszą wersją
produktu musi być dostarczony przez użytkownika końcowego i musi
pochodzić z legalnie licencjonowanej wersji detalicznej, OEM/System
Builder albo Volume Licensing.

Jeśli użytkownik końcowy zdecyduje się na zmianę na starszą wersję,
jednej legalnej kopii nośnika ze starszą wersją można użyć do więcej niż
jednej instalacji. Klient nie musi mieć osobnego nośnika z Windows XP
Professional dla każdego z komputerów, ponieważ dla każdego z nich
zakupił już legalną, pełną licencję na system operacyjny Windows Vista
Business, co dało mu prawo do zmiany na starszą wersję. Klient może
używać Windows XP Professional do czasu, aż będzie gotów na
uaktualnienie systemu do Windows Vista Business – a wtedy będzie już
miał licencję na Windows Vista Business, którą zakupił razem z nowym
sprzętem.

Jeśli użytkownik końcowy chce skorzystać z prawa do korzystania ze
starszej wersji produktu, na którą pozwalają warunki licencji Windows
Vista w wersjach Business i Ultimate, używając do tego nośnika Windows
XP i klucza produktu, który wcześniej został już aktywowany, aktywacja
nie powiedzie się ze względu na zmianę konfiguracji sprzętowej podczas
instalacji systemu Vista. W takich przypadkach, użytkownik końcowy
powinien zadzwonić do pomocy technicznej zajmującej się aktywacją i
wyjaśnić okoliczności osobie zajmującej się jego przypadkiem Vista
Business lub Ultimate, pracownik pomocy technicznej pomoże mu aktywować
system.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/