Re: windows w trybie jednej aplikacji..

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 17 Apr 2009 - 20:14:05 MET DST

** Krzysztof Wolski <cysio123@interia.pl> wrote:

> Grzebię po sieci już długo, i niewiele się dowiedziałem. Założenie jest
> następujące: włączam komputer i bez jakiejkolwiek ingerencji uruchamia się
> pewna aplikacja.

Do tej pory w miarę prosto - przycięcie wszystkiego co niepotrzebne (usługi,
zarejestrowane biblioteki itd.), autologin na danego użytkownika i na tym
użytkowniku ta Twoja aplikacja jako powłoka.

> Po wyłączeniu aplikacji następuje wyłaczenie komputera.

Wiele zależy od tego jaka to aplikacja. Jaka to aplikacja?

Rozumiem, że pewnie przemyślałeś swoje założenia, aczkolwiek wydaje mi się to
nieco bez sensu. Tworzysz jakiś kiosk czy coś takiego? Funkcja wyłączenia nie
powinna być moim zdaniem publicznie dostępna tylko w jakimś trybie
administracyjnym.

> Windows służy jedynie jako środowisko uruchomieniowe dla programu, brak
> możliwości grzebania w jego ustawieniach (blokada pulpitu z gpedit.msc ?),

Blokada pulpitu to nie wszystko - przycięcie zwykłego XP w ten sposób to sporo
roboty i z tego co wiem nie ma gotowców. Jest też coś takiego jak Windows XP
Embeded, ale to raczej dla dużych dostawców rozwiązań.

http://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/products/wexpe/default.mspx