Re: Samo załączający się laptop ( VISTA )

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Fri 17 Apr 2009 - 15:31:41 MET DST

> Jest sobie laptop z Vistą używany praktycznie jak stacjonarny, cały czas
> pod
> siecią zasilającą i przypięty kablem do neta, od jakiegoś czasu (jakaś
> aktualizacja?) budzi się koło 4 rano niezależnie czy był uśpiony czy
> wyłączony.
> Niestety stoi daleko.... i mam do niego dostęp przez zdalną konsolę,
> właścicielka nie jest biegła technicznie więc znam tylko sprawę opisowo,
> wygląda że wyłączenie klawiszem nie pomaga ( 4 sekundy to chyba fizyczne
> wyłączenie a nie hibernacja ).
> [...]

Nowe komputery z biosem zgodnym z ACPI
pozwalają systemowi operacyjnemu na zaplanowanie wybudzenia dla komputera.
Z funkcji tej korzysta obecnie mechanizm Windows Updates.
Microsoft kilak lat temu ustalił dokładny cykl
w jakim to pojawiają się kolejne aktualizacje,
za każdym razem jest to drugi wtorek miesiąca.
System wiedząc o tym korzysta z mechanizmów ACPI
aby zaplanować na 4 w nocy instalacje aktualizacji,
czyli w czasie kiedy nie korzystamy z komputerów
i mają ona czas na pobranie i instalacji poprawek.

--
Pozdrawiam