Re: Nie moge zainstalowac karty muzycznej... Dlaczego?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Thu 16 Apr 2009 - 16:31:53 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Palusiński"
>Nazwa pliku to tekst zawarty do kropki. Po kropce to rozszerzenie, gdy
>ukryjesz wyświetlanie rozszerzeń, to nie bedziesz widział Twojego inf, ani
>.inf, jedynie nazwa_pliku. Co do zapisu *.inf, to jest dowolna nazwa pliku
>plus rozszerzenie.

Nie. Historycznie rozszerzenie było osobnym bytem. Osobno była nazwa,
osobno kilkuliterowe (bo nie jestem pewien, czy wszędzie były to trzy
litery) rozszerzenie. Rozszerzenie było zawsze przechowywane na dysku,
nawet jeśli było puste. Miało swoje miejsce i było fizycznie obecne
w każdym wpisie w katalogu. Obecnie (pomijając kwestie kompatybilności
wstecz dosopochodnych systemów plików) nazwa jest po prostu ciągiem
bajtów, z których po prostu wybiera się część po kropce jako
rozszerzenie.
Wyświetlanie rozszerzeń to tylko i wyłącznie kwestia powłoki. (co
zresztą prowadzi do zabawnych efektów w przypadku dot-files).
A zapis *.inf jest, owszem, prawidłowy (tak, wiem co to jest
rozwiązywanie symboli wieloznacznych), ale już "rozszerzenie *.inf"
poprawne nie jest.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Powiem  to  tak:  ja  w  towarzystwie małych
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. dzieci czuję się jak kot z długim  ogonem  w