Re: Pingi

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 15 Apr 2009 - 20:44:56 MET DST

Użytkownik "RedLite" <sentotento@interia.pl> napisał w wiadomości
news:gs57tp$165$1@news.interia.pl...
> Od kilku dni mam zwiększone pingi do wszystkich serwerów. Przykładowo
> do onetu zwykle mam 15ms teraz 45, wp.pl zamiast 25ms jest 50
>
> Czy może to być spowodowane włączeniem/wyłączeniem jakiejś usługi XP
> Pro?
> Transfer jest stały Neo 2Mb

Możliwe, ale niekoniecznie.
Może po kolejnej zmianie IP uległa rekonfiguracja routerów, sieci
lokalnej obsługującej Neo, może pakiety dłużej lecą, stąd większe
pingi...?
Ważne, aby czasy były w miarę stałe (o ile nie masz w tym czasie innych
transferów), oraz aby procent strat nie przekraczał najwyżej 5 %,
lepiej, aby to było zero...
Sprawdź
ping -n 100 www.tp.pl
czy czasy są jednorodne i jak ze stratami.
Najlepiej by było sprawdzać do bramy, ale nie zawsze brama odpowie,
wtedy spróbować traceroute pod jakiś dobry adres i zapingować pierwszy
host na liście, jaki się pokaże z trzema gwiazdkami. Należy też mieć na
uwadze, że routery nienajlepiej się nadają do badania pingów, bo mają
ważniejsze zadania, niż odpowiadać na ping, stąd na nich mogą być
straty, których w rzeczywistości nie ma. W zasadzie tylko brama, jeśli
odpowie. Przy moim poprzednim IP odpowiadała, przy tym - nie chce.

--
Nobody wanna see us together,
But it don't matter no.