Re: Zabezpieczenia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 09 Apr 2009 - 23:09:37 MET DST

** Leon <roberttrubas@poczta.onet.pl> wrote:

> Wlasnie chce to zrobic przez GPO, chce dodac skrypt logowania by kazdemu
> userowi utworzyl katalog na serwerze i zamapowal go przyznajac wylaczne prawa
> do niego. Jesli robie cos nie tak to prosze o sugestie.

Nieprecyzyjnie zadajesz pytania, wcześniej nie pisałeś nic o serwerze i
mapowaniu tylko o utworzeniu katalogu - zrozumiałem, że katalogu lokalnie na
maszynie. Uprawnienia do plików lokalnych możesz ustawiać via GPO:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc756952.aspx

Ale tutaj nie o to chodzi... szczerze mówiąc to raczej przez skrypt logowania
tego raczej nie osiągniesz (skrypt logowania wykonuje się w kontekście
użytkownika, a ten przecież nie ma uprawnień do robienia sobie folderów na
serwerze i jeszcze ich udostępniania).

A do czego ma temu użytkownikowi służyć ten katalog? Najbliżej tego co chcesz
osiągnąć jest funkcja przekierowania folderów, tyle że ona działa tylko dla
wybranych folderów (np. Moje Dokumenty) powłoki, nie dla dowolnego folderu (no
chyba, że da się jakimś hackiem?):
http://support.microsoft.com/kb/232692
http://support.microsoft.com/kb/274443/