Synchronizacja zegara z internetem

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Thu 02 Apr 2009 - 15:53:30 MET DST

Pada mi bateria na płycie głównej... i za każdym odłączeniem od prądu
zegarek głupieje - tzn zatrzymuje się i przy włączeniu kontynuuje od
godziny, w której został wyłączony komputer. Czas synchronizuje się z
internetem, ale gdy jest kilka godzin różnicy, nie chce sie
zsynchronizować - trzeba 'ręcznie' wybrać przybliżony czas i dopiero
wtedy pozwala na ustawienie wg serwera. Jest to z lekka upierdliwe...
Można to zautomatyzować aby ustawiał się sam przy starcie? Próbowałem z
różnymi programami, ale po kilku godzinach rozbieżności nic z tego nie
wychodziło...
Na linuksie (Debian) po włączeniu komputera, demon ntpd sam
synchronizuje czas, nawet jeśli jest do tyłu o cały dzień (w obu
systemach biorą czas z gdańskiego serwera TASK), tak samo z konsoli nie
ma problemu...

--
http://ikov.bikestats.pl