Re: czy w2k nie wystarczy?

Autor: Tristan <niechce_at_spamu.pl>
Data: Thu 02 Apr 2009 - 08:07:51 MET DST

W odpowiedzi na pismo z środa 01 kwiecień 2009 20:43
(autor Przemysław Rachwał
publikowane na pl.comp.os.ms-windows.winnt,
wasz znak: <gr0ckf$77o$1@inews.gazeta.pl>):

> np. co? w czym jest lepszy Linux od Windows?

moje killermożliwości, których nie ma Windows, a które wymyśliłem w kilka
minut o poranku:

a) xine z obsługą menu DVD z klawiatury bez opóźnień. W Windows tylko WinDVD
daje radę z klawiatury, ale daje durnowate opóźnienia, co mi rozwala
koncepcję zajęć.

b) możliwość targania okien za brzuszek, pod windows zawsze cierpię z powodu
braku tego

c) wygodna obsługa schowka w locie, bez skrótów klawiszowych (których
zresztą część aplikacji nie ma)

d) możliwość kopiowania prawie wszystkiego. Rzadko są okna z tekstem
niekopiowalnym. W Windows króluje PAINT i wklejanie zrzutów. W KDE nawet
gujaste okna dają się zaznaczać i zrzutów używam dużo rzadziej

e) przezroczysta obsługa różnych zdalnych miejsc, nie tylko protokołu SMB.
Ja korzystam aktywnie z przezroczystej obsługi SFTP na przykład.

f) jednoczesna możliwość korzystania z pliku przez kilka aplikacji. Pobieram
film, a jednocześnie go oglądam, bo się to nie gryzie. W czasie oglądania
nieraz kasuję plik i też się da, a filmik się nadal doogląda. W windows
niestety jest jednozadaniowość plików i to jest dość pokręcone.

--
Tristan