Rozproszony system plików

Autor: Dariusz Rodziewicz <radziwil_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Mar 2009 - 14:35:53 MET

Witam

Na serwerze MS Windows 2000 uruchomiłem usługę rozproszonego systemu
plików. Wszystko działa pięknie, odbywa się synchronizacja danych
pomiędzy dwoma serwerami, tylko ... Użytkownicy skarzą mnie się, że
zdarza się, że nie mogą zapisać pliku, który edytowali, ponieważ nie
ma go w danej lokalizacji. Okazuje się, że inny użytkownik także go
edytował. Użytkownik może zapisać zmiany dopiero po zamknięciu innych
użytkowników danego pliku. Wtedy dany plik pojawia się w danej
lokalizacji i istnieje możliwość zapisania dokonania modyfikacji.
Co jest przyczyną takiego zachowania się Rozproszonego systemu
plików ?
Co powinienem zmodyfikować, aby opisany efekt się nie pojawiał ?
Czy powyższe zachowanie jest efektem synchronizacji ?

Pozdrawiam

Darek