Re: Fixmbr a Fixboot

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 19:49:39 MET

1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
>>> Nadpisuje cały sektor.
> czyli i tabl. partycji...

Nie wiem czy w ogóle jest możliwe zapisane części sektora na dysku twardym.

> a jak nie jest popsuta?
> (rozumiem, ze B.G wg Ciebie prawdy nie napisal w odpowiedzi na root
> posta)

To wszystko powinno być ok.

> tak? na 100%? bo nie piszemy w _tym_ miejscu o fixboot...;tylko o
> fixmbr i fdisk /mbr.

Sorki, moja pomyłka. Różnica jest taka, że fdisk to stary program z czasów
DOSa. Służył głównie do zarządzania partycjami i w tym zakresie zastąpił go
diskpart.

> i to rozumiem.
> Ale co konkretnie musi sie zdarzyc objawowo, by wiedziec, ze dobrac
> nalezy sie do MBR [fixmbr, fdisk /mbr] - i to poleceniem, ktore w
> dodatku, jak piszesz, moze elegancko rozwalic tablice partycji, a co,
> by dobrac sie do partycji systemowej danej -> fixboot?

Pisałem w innym miejscu mojego posta. MBR naprawia się gdy nie startuje menu
wyboru systemu, bootsektor naprawia siÄ™ gdy nie startuje system wybrany z
tegoż menu.

> zacytowalem wikipedie z adresu w root poscie - wyraznie rozronili
> konsole i wiersz polecen, i mozliwosci zroznicowanego zastosowania
> fixmbr i fdisk /mbr.

C:\Documents and Settings\Grzegorz>fdisk
Nazwa 'fdisk' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub
zewnętrzne,
program wykonywalny lub plik wsadowy.

BTW. Wikipedii też są błędy i to wcale nie rzadko.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/