Re: niewidoczny w sieci iplus

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 19:31:50 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:gpm3rb$fvl$6@inews.gazeta.pl...

> ja wlasnie zastanawiam sie po co numery publiczne i niepubliczne (w
> iplusie;
> bo w sieci osiedlowej - domyslam sie) - bo to znaczyc by moglo, ze
> wypuszczaja mnie za firewall/router ichni na numerze ip, ktory jest
> jakby
> chowajacym mnie w osiedlowej sieci. Jakos nie moge wyczuc po co taka
> polityka w tak olbrzymiej sieci jak iplus... Obnizka kosztow?

Raczej rozrzutność adresów. Dobro w postaci publicznego IP jest dobrem
cennym, bo już go zaczyna brakować i to coraz ostrzej... W tym momencie,
wystawianie publicznego adresu w sytuacji, gdy nie daje to żadnej
korzyści, jest marnotrawieniem cennych zasobów, z których mógłby ktoś
skorzystać, ale nie może. Na mojej kablówie mam publiczny i korzystam z
tego (działający serwerek news), ale jakbym sie na dwa dni wyłączył, to
już ten IP idzie w ch... Dostaję nowy... Na to postanowiłęm skorzystać z
usługi DynDNS i podając adres "w przód" można się ze mną połączyć, mimo
zmiany IP. Mam z tego korzyść, inni mają, tu i ówdzie mam wysoki ID :)
choć czasem trzeba poczekać kilka minut, by urósł :))
Jest tyle adresow do sieci osiedlowych, 10.xx.xx.xx, 127... to lokalnie
raczej... 192.168.xx.xx, 169.254.xx.xx, i jeszcze, nie pomnę teraz
Hehe... u mnie brama ma adres 10.xx.xx.xx, a mimo to jestem z sieci
widziany (oczywiście, tylko tyle, ile trzeba) publicznie :)
Ale... Kiedyś widziałem w zrobionym traceroute IP 10.xx.xx.xx i to
gdzieś pośrodku.

--
Moje łącze do netu:
http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMeasurement.php?ID=68,946,795