Re: Fixmbr a Fixboot

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 16:21:57 MET

B.G in news:op.uqvy7ky1enswjz@doktorek
[...................]

tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Master_Boot_Record , ze:
     JeĹźeli uszkodzeniu ulegnie MBR to jest moĹźliwość jego naprawy z wiersza
poleceń:
                             fdisk /mbr
                za pomocą konsoli odzyskiwania:
                             fixmbr

           1.
Rozumiem, ze naprawa MBR, to naprawa pierwszego sektora calego dysku,gdzie
jest i bootloader, i tablica partycji.
WaĹźne: co to reperuje - tablice partycji, czy obszar bootloadera?
Kiedy stosowac? Przy jakiego rodzaju awariach jest to skuteczne?
Nieszkodliwe calkowicie? (tabl. partycji nie rusza,wiem)

           2.
w zasadzie, to jaka jest roznica miedzy poleceniami fdisk /mbr i fixmbr?
Kiedy to, a kiedy tamto?
Jaka jest roznica, gdy reperujemy
- albo z wiersza polecen (fdisk /mbr)
- albo z konsoli (fixmbr)?

          3.
ktore z tych polecen skutecznie dziala przy zarazeniu wirusem tej czesci
MBR,gdzie jest obaszar bootloadera w MBR? Bo rozumiem, ze jesli juz, to
wlasnie te czesc MBR (ale pewnie i sektor rozuchowy partycji... - wowczas
fixboot?) zaraza wirus i ktoryms z tych polecen nalezy dzialac.

bootloader z MBR odwoluje sie do tablicy partycji w MBR -> zdobywa wiedze,
ktora partycja ma startowy OS -> przekazuje dzialanie do kodu rozruchowego
(rozny od ntldr) w sektorze rozruchowym tejĹźe partycji, ktory to kod
uruchamia ntldr w sekt. rozr. tej partycji ,a ten - windowsa - tak to
wyglada?
Czyli fixboot dziala "glebiej" niz fixmbr/fdisk, bo juz na partycji
startowej komputera.
Wazne:
przy jakich awariach i w ogole kiedy dzialac fixboot?