Re: wielko¶æ klastra NTFS a wydajno¶æ

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 14 Mar 2009 - 03:52:37 MET

** Wojtek <nick0000@gazeta.pl> wrote:

> Trochê pogooglowa³em ale jako¶ trudno znale¼æ jasn± odpowied¼. Jaki jest
> wp³yw wielko¶ci klastra na wydajno¶æ dysku?

¯aden - dysk ma okre¶lon± wydajno¶æ - dysk to jest sprzêt. Wielko¶æ klastra ma
(teoretycznie) wp³yw na wydajno¶æ systemu plików, ale nie dysku. W
nomenklaturze Windows (i nie wiem sk±d siê to wziê³o) dosyæ niefortunnie nazywa
siê dyskiem partycjê, napêd, udzia³ sieciowy itd. - to nie s± dyski (urz±dzenia
blokowe).