Re: wielkość klastra NTFS a wydajność

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 11 Mar 2009 - 13:25:40 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:gp88ld$aea$1@inews.gazeta.pl...
> Sempiterna in news:49b7a159$1@news.home.net.pl
> [................................]
>
> bowiem to Partition MANAGER jest ok, a nie Magic.
> U mnie Manager bez problemu zmienia wielkosc klastra. Ale znam to
> tylko dla
> FAT32.

Ale zauważ różnicę - co do PMagic a FAT i NTFS, które OK, a które be...
Sam pod PMagic robiłem resize cluster FAT (16 i 32, nie pamiętam, czy 12
robiłem) i nie było problemów, tylko trochę trwało, jeśli dane nie
trafiły na swoje własne początki. Resize cluster NTFS nie zrobię, póki z
dokładnego sprawdzenia w różnych okolicznościach nie wyjdzie, że jest to
operacja bezpieczna. Jak dotąd, jedyny przypadek, kiedy można z tego
skorzystać, to sytuacja, gdy partycja NTFS jest całkowicie pusta.

Używam tego programu od lat i po prostu jestem świadom jego ułomności,
ograniczeń. Mając to na uwadze, ograniczam tym samym ryzyko, że coś
pójdzie nie tak - po prostu, do pracy z PMagic potrzebne jest
zastosowanie "rozszerzonych zasad BHP", jeśli się ich nie naruszy, to
ryzyko jest minimalne. Niektóre z tych zasad - pod żadnym pozorem nie
uruchamiać PMagic z obrabianej partycji (znaczy się, uruchomić można,
ale nie wolno podjąć działań), ryzykowne jest nawet, gdy się to robi z
tego samego dysku. Przed wszelkimi zmianami obowiązkowo należy pousuwać
wszelkie błędy z systemu plików, wprawdzie program jest na nie wrażliwy,
i jak spotka jakiś to "nie wstanę, tak będę leżał", bardzo pożądane jest
także zdefragmentowanie obrabianej partycji. Są jeszcze wymogi
wynikające z BIOSu - obszar działania musi się mieścić w obszarze
widzianym przez BIOS... itd. Innym razem wyliczę pozostałe obostrzenia.
No i oczywiście, jak wszędzie, backup, backup, backup...

--
Na wiadomości z Quoted-Printable nie odpowiadam.