Re: XP Home - uprawnienia

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 10 Mar 2009 - 22:59:13 MET

** Ireneusz Wik <iwsp@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:

> Witam Mam nastepujacy problem: Zainstalowalem XP. Zainstalowalem pewien
> program jako administrator (program wymagal tego). Jako zwykly uzytkownik
> nie moge wyedytowac (otworzyc i zapisac) pliku utworzonego przez ten
> program. Moge natomiast przeczytac.

> Jak umozliwic zapis?

Najprościej to tak jak koledzy sugerują nadać wszystkie uprawnienia dla
użytkowników i powinno banglać, GUI do tego daje fajo (też dawano linka).

Natomiast jak chcesz to zrobić profesjonalnie zostawiając minimalne niezbędne
do działania aplikacji uprawnienia to musisz wielokrotnie prześledzić
uruchamianie programu (i na którym pliku, na której gałęzi rejestru ma
odmowę) i odpowiednio wymodelować uprawnienia.

Pomocne mogą Ci się w tym okazać narzędzia Sysinternalsów czyli filemon i
regmon.