Re: Jak dokona? zmian w "instalacji nienadzorowanej" ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 10 Mar 2009 - 22:56:52 MET

** michalek <m.michales@gmail.com> wrote:

> Mam do dyspozycji p?yt? z WinXP, kt?ra zosta?a przygotowana do instalacji
> "unattended" wraz z SP3 i wieloma ciekawymi modyfikacjami pulpitu, czcionek,
> poszerzonym zestawem driver'?w oraz pewnymi modyfikacjami w rejestrze (np.
> dezaktywacja niekoniecznych serwis?w)

Złe podejście. Powinieneś sobie rozróżnić:

- instalację nienadzorowaną - czyli podniesienie blachy do stanu, w którym jest
  ona w stanie dołączyć się do systemu zarządzania systemami,
- działania poinstalacyjne - czyli tutaj pałeczkę przejmuje system zarządzania
  systemami

Ustawienia pulpitu, fontów, wyłączenie serwisów to są zadania *poinstalacyjne*.

Obraz do instalacji nienadzorowanej powinien być utrzymywany przy minimalnej
koniecznej ilości zmian (bo te zmiany się stosunkowo ciężko wprowadza).

Ergo: za pomocą nLite możesz sobie przygotować taki bazowy nośnik instlacyjny z
rozszerzonym zestawem *kluczowych* (kontroler dysku, sieć) sterowników, po
instalacji nienadzorowanej system powinien się podnieść i podpiąć do systemu
zarządzania systemami (np. GPO, SCCM czy coś darmowego w rodzaju wpkg) i
dopiero *po* właściwej instalacji się ogarnąć dalej (zainstalować sobie
polityki ustawień powłoki, wymagane aplikacje, poprawki).

Moim zdaniem robiąc w ten sposób w jaki to opisuję oszczędzisz sobie wiele
roboty.